M52B25Tu характеристики: Двигатель M52B25TU — характеристики, проблемы, модификации и надежность

Содержание

Двигатель M52B25TU — характеристики, проблемы, модификации и надежность

Преимущества

Этот движок происходит от достаточно новой семьи. Он был представлен в 1995 году и сначала был заменителем предшественника. Нижняя геометрия при этом совсем не изменилась, а чугунный блок разработчики заменил на алюминиевый. Кроме того, они поставили никасиловое покрытие для всех цилиндров, усовершенствовали шатуны и поршни. Длина нового шатуна составила 140 миллиметров, высота компрессии поршней примерно 32.5 миллиметров. Система выпуска полностью изменилась, ГБЦ была использована в стиле похожих моделей. А вот система для распределения газа и его фаз стала использоваться на всех движках. Форсунки также были улучшены, чтобы добиться лучших результатов производства.

Техническое изменение в 1998 году очень сильно повлияло на серию в будущем. В нем появились чугунные гильзы для цилиндрического блока. А второй вращатель фаз теперь использовался на вале выпуска. Некоторые распределительные валы с подъемом, шатуны и поршни получили качественные апдейты. Коллектор впуска диса, новейшая охладительная система и электронная заслонка дросселя не могли не порадовать опытных водителей.

В этом агрегате был установлен упор на момент, а не на мощность из других серий. После 2000 года движок был вытеснен новыми представителями серии и шестерками, а в 2001 выпуск деталей был полностью завершен.

Недостатки

Во-первых, двигатель склонен к перегреву. Вместе с предыдущими сериями он ухудшал работу ГБЦ. Зачастую помогала качественная чистка радиатора, прогон воздуха, проверка помпы, радиаторной крышки и термостата. Огромное использование масла возникает при слабых кольцах поршней. В случае целых стенок цилиндров пользователь может только поменять кольца. А вот если стенки износились, то нужна гильзовка блока и проверка КВКГ в сервисе.

Зажигание иногда пропускается. Гидравлические компенсаторы имеют свойство коксоваться и сильно понижать производительность цилиндров. А ЭБУ для того, чтобы не допустить аварий посерьезнее, отключает систему. Тут надо покупать новые гидравлические компенсаторы.

Масленка порой может загореться. В этом виноваты стакан или насос, нужна хорошая сторонняя проверка. Ванос может понести за собой упадки мощности, плавучие обороты или характерные звуки. Все это будет опасно, ведь он износится. Поэтому необходима будет покупка ремкомплекта ваноса.

Датчики с положением коленчатого вала могут ломаться, а детали распределительного вала не совсем надежны. Резьба на креплениях недостаточно хорошая, ресурс также меньше, чем у предыдущих версий. Этот мотор будет не лучшим вариантом, а для свапа с тюнингом профессионалы часто выбирают другие аппараты. Хотя специалисты и ставят хорошие оценки данному движку.

лучшее масло, какой ресурс, количество клапанов, мощность, объем, вес

Двигатель BMW M52 был создан в апреле 1994 года. Это вторая эволюция 24-клапанных двигателей БМВ и основана она на M50TU. Целью технического развития стало снижение веса, выбросов и улучшение показателей крутящего момента. Важнейшей характеристикой двигателя М52 по сравнению с предшественником M30 и M50, является алюминиевый картер с износостойким покрытием Nikasil на поверхности цилиндров (за исключением моделей для Северной Америки, в котором сохранился железный блок из-за более высокого содержания серы в топливе), который почти на 50% легче, чем чугунный блок M50. Это привело к снижению веса двигателя от около 190 кг (M50) до 160 кг (M52).

Технические характеристики

Производство Munich Plant
Марка двигателя М52
Годы выпуска 1995-2001
Материал блока цилиндров алюминий
Система питания инжектор
Тип рядный
Количество цилиндров 6
Клапанов на цилиндр 4
Ход поршня, мм 75
Диаметр цилиндра, мм 84
Степень сжатия 10.5
Объем двигателя, куб.см 2494
Мощность двигателя, л.с./об.мин 170/5500
170/5500 (TU)
Крутящий момент, Нм/об.мин 245/3950
245/3500 (TU)
Топливо 95
Экологические нормы Евро 2-3
Вес двигателя, кг ~165
~175
Расход топлива, л/100 км (для E36 323i)
— город
— трасса
— смешан.
13.0
6.7
9.0
Расход масла, гр./1000 км до 1000
Масло в двигатель 0W-30 / 0W-40 / 5W-30 / 5W-40 / 10W-40
Сколько масла в двигателе, л 6.5
Замена масла проводится, км 7000-10000
Рабочая температура двигателя, град.
~95
Ресурс двигателя, тыс. км
— по данным завода
— на практике

~250

Распространенные неисправности и эксплуатация

  1. Перегрев. Склонность двигателя BMW M52B25 к перегреву может привести к перекосу ГБЦ. Причина повышения температуры – забился радиатор, воздух в системе охлаждения, а также неисправность термостата, помпы и радиаторной крышки.
  2. Перерасход масла. Причина – повышенный износ стенок цилиндров или колец поршней. Ремонт – замена колец или гильзовка блока. Также может подводить клапан системы вентиляции картерных газов.
  3. Пропуски воспламенения. Причина – из-за закоксовавшихся гидрокомпенсаторов снижается КПД цилиндра с последующим его отключением ЭБУ. Ремонт – замена гидрокомпенсаторов.
  4. Горит лампочка давления масла. Проблема – масляный стакан или маслонасос.
  5. М52 Ванос. Первые признаки износа ваноса – тарахтение и остановка мотора, уменьшение мощности и нестабильность оборотов. Ремонт – покупка ремкомплекта.

Также для агрегата М52 характерно: выход из строя датчиков колен- и распредвалов, протечка термостата, плохая резьба в креплении ГБЦ, в среднем меньший, чем у серии М50 ресурс и высокая чувствительность к бензину (кроме TU-моделей).

Двигатель М52 — конструкция, проблемы, ресурс и отзывы владельцев

Моторы серии M52 пришли на смену семейству M50. Эти рядные «шестерки» популярны и сегодня. Ведь их надежность и ресурс не вызывают сомнений. Рассмотрим ярких представителей серии M52 подробнее.

M52B20

Младший из рядных «шестерок» серии М52 появился в 1994 году в качестве замены популярного M50B20.

Устанавливался двигатель на:

  • BMW 320i в кузове Е36
  • BMW 320i в кузове Е46
  • BMW 520i в кузове Е39

Легкий алюминиевый блок цилиндров, новые поршни и шатуны и инновационное никасиловое покрытие цилиндров — таков был М52 в момент своего появления.

Спустя 4 года, в 1998 году, мотор претерпел модернизацию. Обновленный М52 получил приставку TU, а также — новую головку блока цилиндров с системой Vanos на обоих валах. В блоке цилиндров появились чугунные гильзы, изменились шатуны и поршни, система охлаждения. Дроссельная заслонка получила электронное управление, а впускной коллектор — систему изменения геометрии DISA.

Примечательно, что после модернизации параметры мощности мотора не изменились — 150 л.с. на 1,9 л живого объема. А вот крутящий момент подкорректировали — теперь на максимальную производительность в 190 Нм младший М52 выходил не на 4200 оборотов, а уже на 3500 об/мин.

Заправлять М52В20 владельцам рекомендуется 95-м бензином.

Что касается типичных проблем и жалоб владельцев, то в основном они связаны с системой Vanos, которая обходится очень дорого при выходе из строя. Кроме того, двигатель может довольно легко перегреваться, поэтому чистка радиатора и регулярная проверка системы охлаждения на завоздушины входят в перечень обязательных процедур.

Другая неприятность — масложор из-за износа поршневых колец. Могут глючить датчики: положения коленвала, распредвала. Мотор привередлив к качеству бензина. 

По оценкам владельцев, в среднем ресурс М52В20 составляет 250 тыс. км. до капитального ремонта.

Ставился M52B20 на модели BMW с индексом i20 до 2000 года, когда на смену ему пришел мотор уже новой серии и объемом 2,2 л — BMW M54B22.

M52B25

2,5-литровый агрегат из семейства M52 был представлен в 1005 году как замена такого же по объему мотора М50. Геометрия двигателя осталась прежней, но чугунный блок заменили алюминиевым, а цилиндры стали покрывать никасилом. Поршни и шатуны заменили. Систему Vanos мотор также позаимствовал у рестайлингового М50.

Из-за своей не слишком впечатляющей, в сравнении с М50, мощности, ставили М52В25 на автомобили BMW c индексом 23i:

  • BMW 323i в кузове Е36
  • BMW 323i в кузове Е46
  • BMW 523i в кузове Е39.

В 1998 году после модернизации M52B25 получил индекс M52TUB25, а также чугунные гильзы в блоке и второй фазовращатель на выпускном валу. Кроме системы Double-VANOS, изменения коснулись и нового впускного коллектора диска, изменений в системе охлаждения и электронного управления дросселем.

А вот силовые характеристики изменились незначительно. 170 л.с. при 5500 об/мин как на базовом моторе, так и на рестайлинговом остались неизменными. Крутящий момент базового M52B25, 245 Нм, в TU-версии стал достигаться уже с 3500 об/мин против прежних 3950 об/мин.

К особенностям эксплуатации владельцы относят привередливость мотора к качеству топлива. Рекомендованный производителем 95-й бензин лучше заменить на 98-й.

Кроме того, М52 независимо от объема склонен перегреваться, в результате чего головка блока может деформироваться. Поэтому владельцам нужно следить за работой системы охлаждения и температурой двигателя  и регулярно чистить радиатор и проверять термостат и водяную помпу.

После достаточно быстрого износа поршневых колец, владельцы вынужденно отдают блок цилиндров на гильзовку.

Со временем из-за закоксованных гидрокомпенсаторов может стать проблема пропусков зажигания. Замена гидрокомпенсаторов снимает этот вопрос.

Дизельное тарахтение мотора, падение и провалы мощности и плавающие обороты могут быть признаками износа Vanos. Можно попробовать обойтись заменой ремкомплекта.

Масложор стал характерной чертой этих моторов. Встречаются проблемы с выходом из строя датчиков положения коленвала и распредвала, течи термостата.

В целом, ресурс М52 ниже, чем у предшественника М50. Владельцы оценивают его в 250 тыс.км. пробега без серьезных вмешательств.

M52B28

Старший представитель семейства М52 появился в 1995 году. Устанавливали его на:

  • BMW 328i в кузове Е36
  • BMW 328i в кузове Е46
  • BMW 528i в кузове Е39
  • BMW 728i в кузове Е38

Блок цилиндров 2,8-литрового агрегата, как и у всех в серии, аллюминиевый (для Северной Америки отливали из чугуна). Покрытие цилиндров — никасиловое. Диаметр цилиндров такой же, как на M52B25, а вот коленвал имеет увеличенный запас хода.

В 1998 года появляется модифицированная, TU-версия М52В28 с чугунными гильзами. Система Vanos за счет добавления еще одного фазовращателя превращается в DOUBLE-VANOS. Новые поршни и шатуны, доработанный впускной коллектор переменной геометриии DISA и электронно-управляемая дроссельная заслонка — тоже в разряде нововведений.

В 2000 году двигатель стали заменять новинкой — M52B30, и в 2001 году выпуск М52В28 прекратился.

Мощность базовой версии двигателя — 193 л.с. при 5300 об/мин, крутящий момент составляет 280 Нм при 3950 об/мин.

М52TUВ28 располагает теми же 193 «лошадьми» при 5500 об/мин и крутящим моментом в 280 Нм при 3500 об/мин.

Проблемы, на которые жалуются владельцы, типичны для всех двигателей серии М52: повышенный масляный расход, выход из строя датчиков положения коленвала и распредвала, привередливость к качеству бензина. Дорогостоящей может оказаться поломка системы Vanos.

Но, если лить хороший (лучше 98-й) бензин, использовать рекомендованное производителем масло и менять его каждые 8-10 тыс. км, регулярно чистить радиатор и следить за исправностью термостата и герметичность системы охлаждения (мотор очень боится перегрева), ресурс М52В28 составит 250 тыс.км до капитального ремонта, а то и более.

О моторах серии М50 мы писали здесь.

Двигатель BMW M52B25/M52TUB25

Двигатель BMW M52B25/M52TUB25

Надежность, проблемы, а так же все тонкости ремонта двигателя BMW M52B25, хорошо известны мотористам автосервиса BMW Мотор Эксперт.С примером некоторых работ, вы можете ознакомиться на странице наши работы, ещё больше примеров на нашей станице instagram

Двигатель BMW M52B25 из нового семейства М52 (в него вошли еще M52B20, M52B24, M52B28, S52B32) был представлен в 1995 году и позиционировался как замена 2.5-литрового представителя М50. Геометрия низа осталась прежней, а вот чугунный блок был заменен на облегченный алюминиевый с никасиловым покрытием цилиндров, изменились поршни и шатуны. Длина шатуна M52B25 – 140 мм, компрессионная высота поршня — 32.55 мм. Была применена другая впускная система. ГБЦ перешла от М50 Ванос и теперь система изменения фаз газораспределения используется на всех двигателях. Форсунки на M52B25 – 190 cc.

В 1998 году мотор подвергся некоторым доработкам и получил название M52TUB25 (Technical update). Среди новшеств можно отметить появление чугунных гильз в блоке цилиндров и второго фазовращателя на выпускном валу (Double-VANOS), другие распредвалы 244/228 подъем 9/9 мм, поршни и шатуны, новый впускной коллектор диса, измененная система охлаждения, электронная дроссельная заслонка.

Вследствие того, что данный силовой агрегат получился более моментным и не таким мощным как М50Б25, использовался он наавтомобилях BMW с индексом 23i.

Начиная с 2000 года двигатель BMW M52B25 стал вытесняться новым представителем 2.5-литровых шестерок — M54B25 и в 2001 году данный процесс полностью завершился.

Модификации двигателя BMW M52B25

  1. M52B25 (1995 — 1999 г.в.) — базовый двигатель. Степень сжатия 10.5, мощность 170 л.с. при 5500 об/мин, крутящий момент 245 Нм при 3950 об/мин.
  2. M52TUB25 (1998 — 2001 г.в.) — система изменения фаз газораспределения VANOS была доработана и получила второй фазовращатель на выпуске и стала называться Double-VANOS. В блоке цилиндров появились чугунные гильзы, изменена шатунно-поршневая группа, установлены другие распредвалы. Степень сжатия 10.5, мощность 170 л.с. при 5500 об/мин, крутящий момент 245 Нм при 3500 об/мин.

Проблемы и недостатки двигателей BMW M52B25

  1. Перегрев. Как и М50 серия, двигатель М52 склонен к перегреву вследствие чего может повести ГБЦ. Если движок начал греться значит нужно, почистить радиатор, выгнать воздух из системы охлаждения, проверить помпу, термостат и крышку радиатора.
  2. Жор масла. В двигателях М52 очень подвержены износу поршневые кольца, если стенки цилиндров в порядке, тогда можно обойтись заменой колец, этого пока хватит. В случае их износа, отдаем блок на гильзовку (для никасиловых моторов). Кроме того, проверьте и клапан вентиляции картерных газов (КВКГ).
  3. Пропуски зажигания. Проблема заключается в закоксовавшихся гидрокомпенсаторах, вследствие чего падает производительность цилиндра и ЭБУ отключает его. Покупайте и меняйте гидрокомпенсаторы, все будет работать.
  4. Горит масленка. Обычно проблема кроется либо в масляном стакане, либо маслонасосе, проверяйте.
  5. М52 Ванос. При тарахтении, падении мощности и плавании оборотов (иногда мотор глохнет), есть вероятность износа ваноса. Ремонт прост: необходимо купить ремкомплект ванос М52. Кроме того, нередко выходят из строя датчики положения коленвала ДПКВ (не заводится М52) и распредвала (ДПРВ), ненадежная резьба под болты крепления ГБЦ, течет термостат, высокая требовательность к качеству бензина (Для не TU версий), средний ресурс ниже чем у предшественника М50 и прочее. Помимо этого, учитывая характер владения двигателями БМВ и серьезный возраст, ожидать можно чего угодно и когда угодно, данный мотор не лучший выбор для приобретения.

Характеристики двигателя М52В25

Производство Munich Plant
Марка двигателя М52
Годы выпуска 1995-2001
Материал блока цилиндров алюминий
Система питания инжектор
Тип рядный
Количество цилиндров 6
Клапанов на цилиндр 4
Ход поршня, мм 75
Диаметр цилиндра, мм 84
Степень сжатия 10.5
Объем двигателя, куб.см 2494
Мощность двигателя, л.с./об.мин 170/5500
170/5500 (TU)
Крутящий момент, Нм/об.мин 245/3950
245/3500 (TU)
Топливо 95
Экологические нормы Евро 2-3
Вес двигателя, кг ~165
~175
Расход топлива, л/100 км (для E36 323i)
— город
— трасса
— смешан.

13.0
6.7
9.0
Расход масла, гр./1000 км до 1000
Масло в двигатель 0W-30
0W-40
5W-30
5W-40
10W-40
Сколько масла в двигателе, л 6.5
При замене лить, л 5
Замена масла проводится, км 7000-10000
Рабочая температура двигателя, град. ~95
Ресурс двигателя, тыс. км
— по данным завода
— на практике


~250

Тюнинг, л.с.
— потенциал
— без потери ресурса
500+
н.д.
Двигатель устанавливался BMW 323i E36
BMW 323i E46
BMW 523i E39
BMW Z3

Описание и характеристики на двигателя BMW M52, M52TU. Характеристични неизправности BMW M52 Моторна инсталация на двигателя BMW M52B28

За първи път двигателят е инсталиран през март 1995 г. на BMW 3-Series, с индекс E36.

След това сила Инсталирани на други модели BMW: Z3, 3-Series E46 и 3 Series E38. Краят на освобождаването на тези двигатели датира от 2001 година. Общо, Б. bMW CARS. Монтирани са 1,607,867 двигателя.

M52B28 модификации

Внимание! Намерих напълно прост начин за намаляване на разхода на гориво! Не вярвайте? Автоматичният механик с 15 години също не вярваше, докато не се опита. И сега спестява 35 000 рубли годишно в бензин!

  1. Първият двигател получи маркировката M52B28 и е произведена от 1995 до 2000 година. Това е основно устройство. Степента на компресия е 10.2, капацитетът е 193 к.с. Когато въртящият момент е изпълнен 280 nm при 3950 rpm.
  2. M52TUB28 е вторият представител на тази BMW двигателна линия. Основната разлика е наличието на система с двойно ваене на такта за приемане и пускане. Стойността на степента на компресия и мощност се е променила и възлиза на 10.2 и 193 к.с. Съответно, при 5500 rpm. Стойността на въртящия момент е 280 nm при 3500 rpm.

Технически характеристики и строителни елементи на двигателя

Двигателят има квадратна геометрия. размери Съставляват 84 с 84 мм. Диаметърът на цилиндрите е същият като при предишното поколение двигатели на линията M52. Стойността на височината на буталото е 31,82 mm. Ръководителят на цилиндровия блок е заем от монтажа на двигателя M50B25TU. Моделът на дюзите, използвани в двигатели M52B28 — 250CC. В началото на 1998 г. бе освободен нова модификация на този двигател, която получи маркировка M52TUB28.

Разликата му е използването на чугунени ръкави, също в него вместо системата Vanos инсталира двойно износване. Параметрите на разпределителния вал: дължина 244/228 mm, височина 9 mm. Има бутала и свързващи пръчки. Изпускателният колектор с променливата на DISA геометрията също премина на последния етап.

За първи път в монтирания M52 на M52 дросел клапан и охладителна система. Всички автомобили, които са инсталирани данни за данни, получиха I28 индекса. През 2000 г. производството на двигателя M54B30 е записано в производството, което е наследник модел M52B28, който от своя страна престава да бъде пуснат през 2001 година.

В този двигател Има един ваня с нисиално покритие.

За разлика от моторната инсталация M52B25, чийто блок е изработен от чугун, в двигателя M52B28 Теглото на маховика, както и предната ролка, предназначена за охлаждане на вибрациите, е много по-малка. Това допринася за факта, че динамичните показатели на колата като цяло са подобрени. Размерът на клапаните е 6 mm, в техния дизайн има един вид конусен тип. M52B28 Blockers Block, изработен от алуминий. Структурата на втвърдяването на блока е направена от специални замазки и скоби. Този дизайн няма монолитна твърдост, това ви позволява да компенсирате различни деформации, когато нагряването на двигателя.

Болтовете са предназначени за закрепване на бохагелите в алуминиевия двигател M52B28, имат по-голяма дължина от болтовете, използвани в летопингови цилиндрични блокове. Маслени дюзи на двигателя, обемът на който е 2,8 литра, имат по-правилно място, отколкото в предшественика.

Съветите им са насочени към дъното на буталата във всяка позиция. колянов вал. Заслужава да се отбележи, че предните и задните капаци на коляновия вал стоят на уплътненията като «Metallopacket». Също така колянови уплътнения, без използването на метални пружини. Това позволи да се намали износването на триещи повърхности.

Системата на двигателя на буталото M52B28 се извършва много високо качество. В сравнение с по-малко обемния двигател валът на коляновия вал B28 е по-дълъг, следователно, буталата се нанасят с намалена височина на компресия. Дъното на буталото има плоска форма.

Проблем Места M52B28 Двигатели

  1. На първо място, си струва да се отбележи прегряване. Двигателят от серията M52, както и моторни инсталации с индекса на М50, които бяха пуснати малко по-рано, често прегряват. За да се елиминира този недостатък, е необходимо периодично почистване на радиатора, както и да извършва прием на въздух от охладителната система, проверете помпата, термостата и капака на радиатора.
  2. Вторият общ проблем е масажът. Появява се поради факта, че буталните пръстени са подложени на повишено износване. Ако стените на цилиндъра са повредени, е необходимо да се създаде процедура за предизвикателство. Ако те са цяло число, можете просто да заобиколите замяната бутални пръстени. Необходимо е също така да се провери състоянието на клапана, което е отговорно за вентилация на газове за картера.
  3. Проблемът с преминаването на запалването се извършва, когато е напълнен с хидрокомпенсатори. Това води до факта, че изпълнението на цилиндъра пада и електронната единица Контролът произвежда изключването му. Чрез решаването на проблема е да се купуват нови хидрокоматери.
  4. Oiler свети на арматурното табло. Причината за това може да бъде или маслена стъкло или маслена помпа.
  5. Когато бягате след 150 хиляди км. Може да има проблеми с Ванос. Симптомите на изхода от това са: видът на кранчето, капка в захранване и плуване. За да коригирате ситуацията, трябва да си купите комплект за ремонт за двигатели M52.

Има и проблеми с неуспеха на сензорите на позицията на коляновия вал и разпределителните шахти. Когато изваждате главата на цилиндровия блок, може да се появят трудности съединение с резба. Термостатът не е много добро качество и често започва да тече.

Моторно масло, подходящо за използване в този двигател: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Примерен ресурс на двигателя, с внимателна работа и използването на висококачествени смазочни материали и горивни материали, може да бъде повече от 500 хиляди км.

Тунинг моторна инсталация BMW M52B28

Една от най-лесните опции за настройка е закупуването на добър колектор, инсталирането на която е направено на двигателя M50B52. След това се уверете, че двигателят със студен прием на въздух и разпределителни валове от SD52B32, след което се прави цялостната настройка на инсталацията на двигателя. След тези действия се оказва около 240-250 конски сили. Тази сила ще бъде достатъчна за удобно пътуване както в града, така и след това. Предимството на този метод е малка цена.

Алтернативен вариант е да се увеличат цилиндрите до 3 литра. За да приложите това, трябва да си купите колянов вал от M54B30. След това стандартното бутало се намалява с 1.6 mm. Всички останали елементи остават непокътнати. Също така, за да се подобрят характеристиките на захранването, се препоръчва да закупите и инсталирате всмукателния колектор M50B25.

Повечето прост вариант Това е инсталирането на турбина от Garrerr GT35. Неговата инсталация се произвежда на склад система на буталото M52B28. Стойността на мощността може да достигне 400 конски сили. За да направите това, трябва да конфигурирате в Megasquirt, с натиск от 0.7 бара.

Надеждността на двигателя не намалява, въпреки огромното увеличение на количеството енергия. Стойност на налягането, която може да издържи стандартното бутало M52B28 е 1 bar. Това предполага, че ако разгънете двигателя до 450-500 к.с., е необходимо да се закупи механизъм за пункция, съотношението на компресия е 8.5.

Феновете на компресора могат да закупят популярни компресорни комплекти от ESS, произведени на Lysholm. M52B28 Инсталациите на двигателя са разработени с повече от 300 к.с. с местна бутална система.

Характеристики на двигателя M52B28.

ХарактеристикиПоказатели
Индекс на двигателяM52.
Период на освобождаване1995-2001 година
Цилиндров блокАлуминий
Тип на захранващата системаинжектор
Цилиндриред
Брой цилиндри6
Клапани на цилиндър4
Дължина на буталото, мм84
Диаметър на цилиндрите, мм84
Коефициент на компресия10.2
Обем на двигателя, ccmm2793
Характеристики на захранването, HP / OBS193/5300
193/5500 (TU)
Момент на въртящия момент, nm / ob. Мин280/3950
280/3500 (TU)
Вид горивоПетрол (AI-95)
Екологична класаЕвро 2-3.
Двигателска маса, кг~170
~ 180 (TU)
Консумация на горивна течност, L / 100 km (за E36 328i)
— градски цикъл11.6
— цикъл на рязане7.0
— Смесен цикъл8.5
Потребление машинно масло, гр. / 1000 кмдо 1000.
Използвано масло0W-30.
0W-40.
5W-30.
5W-40.
Колко масло в двигателя, l6.5
Регулиран пробег на замяна на петрол, на хиляда км 7-10
Температура на работа, градушка.~95

Двигателят M52 е M50TU двигател приемник, но без изрични предимства, има редица значими недостатъци. Цилиндровият блок M52 е изработен от алуминиева сплав с покритие Никосил работна повърхност на стените на цилиндъра. Това покритие, в сравнение с чугун, е по-малко устойчив на ефектите на различни вредни елементи на горивото, първо от всяка сянка. Буталните пръстени имат по-малка височина от двигателя M50. Съответно, общи проблем — износване Бутален пръстен, загуба на геометрия и еластичност (образуване в ключалката на пролуката до плашеща 5-8 mm). В резултат на това се постига консумация на масло 1л на 1000 км, вече до пробега от 200 — 230 хиляди километра. Благодарение на появата на голям пробив на работната течност през пролуката в замъците на пръстените в кухината на картера, има местен прегряване на буталото, което обикновено го кара да упражнява. Пътят на буталото може да доведе до увреждане на стената на цилиндъра (образуването на мащабиране, «Rover» на буталния материал на стената на цилиндъра). Това е напредъкът на изпускателните клапани, когато голям поток Маслата, като М50, се добавят към високата вероятност за слота за бутало. Трябва да се отбележи, че марката на клапана и пътя на буталото се появяват, когато двигателят работи под голям товар за дълго време, например при шофиране със скорост над 160 км / ч повече от 20 минути. Това е, ако двигателят «яде» масло, и искам да извадя процедурата по ремонт, максимална скорост Трябва да се намалят движенията. В същото време потреблението на петрол също ще намалее. Блокове с никозил покритие нямат размер на ремонта и технологията за възстановяване на никозиленното покритие в Русия не е разпределена. Ако трябва да поправите, блокът е свързан с тънкостенни сухи ръкави, сменете буталните пръстени на чугун, предназначени за работа (никошилни и чугун, работят различни пръстени).

В допълнение към проблемите с износване на работната повърхност на стените на цилиндъра, блоковете, изработени от алуминиева сплав, са проблематични отвори под болтовете за монтаж. Когато повтарящи се инсталации на главата на блока, има голяма вероятност, че при стягане болтовете за монтаж на главата ще унищожат нишките в блока. Вероятността за това нараства почти до 100%, ако двигателят е прегрял. За да може инсталацията на главата до блока да е все още възможно, нишката на по-големия диаметър се нарязва в блоковите отвори под болтовете на главата, които завиват резбовите ръкави (качулки), а болтовете на главата са увити в тях. За автомобили, работещи в λ-регулиране, големият пробив на картерните газове води до несъответствие на стойностите на добавъчните корекции за 1-3 и 4-6 цилиндъра и в резултат на това има повишена неравномерност. работата на DVS В режим XX. (Добри критерии за оценка на състоянието на FROS).

Появата на вентилационна система на картера на М52 с диференциален клапан (често наричан KRKG) също добави проблеми. Когато клапанът не успее (унищожаването на мембраната) или загубата на дренажната тръба на неговия сепаратор, консумацията на масло се увеличава значително. Има проблеми с регламента за ламбда поради появата на въздух в всмукателния колектор. Понякога има случаи на вентил замразяване, последван от растежа на налягането в кухината на картера и екструдирането на всеки печат (най-често — уплътнения капак на клапана (PKK)). Тази ситуация е характерна и за двигателите на М54, но особено често се случват в тялото e53 с двигателя M62TU.

Започвайки от двигателя M52, корпусът на термостата е изработен от тънка пластмаса, която с течение на времето е силно нарушена и антифриз започва да изтича от под него, което пада върху сензора за положение на коляновия вал (DPKV) и води до неуспех. Също така на тези двигатели, по-често, отколкото на М50, има случаи на хидродар с деформация (утайка), по-рядко отворена, свързваща пръчка. Причината за хидродар може да служи като вода входяща система през вакуум усилвател Спирачки (поради дренаж към Е39) или при шофиране през дълбока локва.

Уволнението на двустепенния маховик е неприятно: появата на ексцентричност (дисбаланс) на двусмисления маховик води до появата на вибрации с първата хармоника в областта на 1200-1400 оборота в минута.

Жалбите са доста често, лампите за налягане на маслото се намират и на M52TU, M54. Симптомът обикновено се появява при налягане на маслото от около 0.6 -0.7 bar при работа празен ход (на xx). Въпреки факта, че на сензора е написано 0,2-0.5 bar, на това налягане, конфликтът е отключен само при стайна температура и при температура 100 градуса сензорът се задейства при налягане 0.6-0.7 bar. » Малка кръв»- нормализиране на температурния режим, от който налягането на маслото е силно зависимо, а маслото се променя на по-вискозно, не винаги е възможно да се реши проблемът, но е възможно да се използва автомобилът при такова налягане на масло. Причините за намаляване на налягането са различни: носене на маса на масата, «висящо» редукционен клапан, Повреда на уплътнението на слива в стъклото маслен филтър, облицовъчно износване, чифт пастелни пастелни RV-RV, изтичане на вана контролен клапан, «висящ» клапан в дюзата на охлаждането на буталата (за двигатели с повече от 2 L). За разлика от M50 на M52, M54 има пукнатини от клапанни капаци (пластмасови корици). Както и М50 не са редки случаи на неуспех на сензорите за разпределение и коляноза. (Съответно сензор за положение на коляновия вал). Всички проблеми, характерни за поликанестоящите системи за запалване, са характерни за двата M52.rogar клапана (освобождаване) при високи разходи за масло за M52 по-малко характеристика, отколкото за M50 — буталото е по-често срещано.

M52 Motor е създаден през 1994 г., освободен през 1995 г. и е друг етап на еволюцията двигатели BMW.. Производството на това звено се дължи на техническия прогрес, чиято цел е да се намали теглото на двигателя и неговите емисии, както и увеличаване на въртящия момент.

Спецификации

Първият M52 е инсталиран на цялата линия на E36, а от март 1995 г. инсталацията започва на E39. Общият брой произведени двигатели е 1 607 867.

BMW с двигател M52.

От самото начало на проблема модификациите на двигателя са разработени за различни условия и пазари в света. Например, M52V24 е пуснат само за Тайланд и е инсталиран само на 323i36. От своя страна, такива модификации като B25 и B28 бяха признати най-добрите двигатели в САЩ и следователно фирма BMW. Ориентирано освобождаването им предимно за американците.

Спецификации

M52 M52 е «наследник» M50, но няма да има никакви предимства над него, има някои недостатъци.

Цилиндровият блок е алуминиева сплав с никсилно покритие, следователно, проблемът е износването на буталните пръстени. Разходът на петрола се увеличава, вероятността от буталото и клапата се увеличава. Разтворът е само блокирането на блока чрез тънкостенни ръкави и подмяната на буталните пръстени към такива, които се използват в чугунени единици.

Често чести оплаквания върху термостата, който е направен от тънка пластмаса. Следователно тя е по-изразена, поради това какви антифриз течове.

Обслужване

Модификации M52 Използвайте отлична репутация, но не понасяйте небрежна поддръжка. Условията за нейното поддържане са както следва:

  • Промяна на петрола — на всеки 10-12 хиляди км. Маслото трябва да използва само производителя, препоръчан от производителя.
  • Времевата верига е средно 250-300 хиляди км, след което се простира и трябва да бъде заменена.
  • Дюзи и свещи — на всеки 50-80 хиляди км.
  • Ремонт на системата Vanos — се прави след 200-300 хиляди км.

Ремонт на двигателя

Най-често срещаните неуспехи на механизмите са водопроводната система Velomb, задвижването на вентилатора на радиатора и изтичането на масления филтър.

Двигател BMW M52.

Смяна на вентилатора и вискозния

Висковете трябва да бъдат заменени от търсения фен, както и с повишена аксиална или диаметрална междина или с повишен консумация на масло.

Процес на отстраняване:

  1. Премахване на корпуса на вентилатора чрез премахване на щифтовете на дистанционните скоби в горната част на корпуса
  2. Извън монтаж на вентилатора към главината на водната помпа
  3. Директно премахване на вентилатора
  4. Отстраняването на видачността е направено от LACC от четири монтажни болта.

Процес на инсталиране:

  1. Монтаж на визони и затягане на въртящия момент на монтажните болтове 9 nm.
  2. Инсталиране на вентилатора на главината на помпата и затягане на гайката с въртящ момент от 25 nm
  3. Инсталиране на корпуса на вентилатора, докато и двете долни издатини трябва да влязат в канали на радиатора
  4. Инсталиране на spacer скоби и фиксиране с щифтове.

Премахване и инсталиране на водна помпа

Един най-чести счупени елементи е помпа. Помислете за характеристиките на подмяната и ремонта на елемента за охлаждане.

Процес на отстраняване:

  1. Изключване на проводника на масата на батерията
  2. Фиктивен охладител
  3. Премахване на фен
  4. Отслабване на болтове за закрепване на ролки
  5. Премахване на клин
  6. Ревел на четири болтове за монтаж на ролки и отстраняване на последния от главината
  7. Прекъсване на маркучите за водна помпа
  8. Болтове и отстраняване на помпата.

Процес на инсталиране:

  1. Почистване на повърхността на инсталиране
  2. Инсталиране на уплътнителен пръстен
  3. Монтаж на помпи и равномерно затягане на закрепващи болтове
  4. Закрепване на маркучи към водната помпа и се консолидират чрез техните скоби
  5. Инсталиране на задвижваща ролка
  6. Инсталиране и напрежение на клин
  7. Инсталационен фен
  8. Запълване на охладителната система.

Зачервяване на охлаждащата система

Многократно на двигателите BMW M52 изискват измиване на охлаждане, защото системата е запушена. Разгледайте основните разпоредби на операцията:

  1. Отстраняване на бронята, отваряйки капака на резервоара и корка на радиатора
  2. Затваряне на капака на резервоара, компресорът прочист в отвора под винта за отстраняване на въздуха
  3. Разкриване на тръбната тръба на охлаждащата течност от блока, източваща охлаждащата течност
  4. Запълване на системата с вода, добавяйки към нея 7 минути пране Hi-Gear
  5. Стартиране на двигателя и изчакване седем минути
  6. Охлаждане на двигателя и изтичане на течности
  7. Затваряне на всички задръствания, наливане на 5-6L вода
  8. Отваряне на единична тръба и вода завой на компресора
  9. PA повторете, докато започне да излиза от чиста вода
  10. Запълване на системата от дестилирана вода, стартиране на двигателя и го затопля работна температура. Охлаждане на двигателя и изтичане на вода
  11. Бавна система за пълнене с нов антифриз и изпомпване чрез увеличаване на оборота
  12. Натрупване на нов резервоар, затопляне до работната температура.

Замяна на масло и маслен филтър

Най-честата операция поддръжка Това е промяна на лубриканта и филтъра. Как да сменим двигателното масло и петролните елементи:

  1. Отоплително масло, изходно изход
  2. Разкриване на дренажния болт, сливи от масло
  3. Изход на масления филтър
  4. Замяна на филтърния елемент и запечатване на смола
  5. Издърпване на маслото през специална врата, паралелно проверявайте нивото си в PCU.

Подмяна на капака на клапана

По време на работа тя може да възкръсне височини под капака на клапана. Този ефект може да бъде наблюдаван по време на повреда или разтягане на елемента. Процес на подмяна на капака на клапана:

  1. Премахване на пластмасови защитни жилища
  2. Изключване на тръбата на вентилационната система на картера от капака на клапана
  3. Изключване на кабели и отстраняване на бобини за запалване
  4. Разкриване на капачки
  5. Премахване на капака на клапана
  6. Премахване на старата лента
  7. Почистване на повърхността на капака от уплътнител
  8. Насърчаване на нов уплътнител и монтаж на всичко в обратен ред.

Тунинг M52B25.

Най-простият и най-често срещан начин за увеличаване на капацитета е придобиването и монтажа на студен прием, всмукателен колектор от M50 и настройка на чипа. След като сте направили всичко това средно 210-220 к.с.

Изход

Двигателят M52, който стигаше до промяната на М50, беше много успешен в Съединените щати и Тайланд, запази всички предимства и недостатъци на М50, но също така привлече редица «техните» негативни качества.

BMW двигатели — брилянтно синтез на отлично техническа характеристикаИстинската немска надеждност и съвкупност от най-новите технологии в света на автомобилната индустрия. Автомобилите на тази компания са предмет на гордост и символ на най-доброто качество. Един от многото примери за това е шест цилиндров двигател BMW M52, който посети сърцето на автомобилите на третата и петата серия, започвайки от средата на 90-те и завършвайки в началото на 2000-те години на новия век.

Двигател BMW M52 — Основни характеристики

Към днешна дата баварският хълм се движи перфектно чрез нашите пространства, продължавайки да се радват успешно в търсенето, особено на пазара за поддръжка на автомобили. Те предпочитат много собственици на автомобили. Моделът M52 е пряк наследник, който произвежда от 90-те до 95-та година. Основната разлика между двата агрегати е блокът на цилиндрите от алуминиева сплав, която подменя аналоза на чугун. Най-добрата топлопроводимост на алуминия засегна охлаждането М52, като по този начин намалява разхода на гориво. Принципът на напречното разпенване на цилиндровата глава осигури по-нова газова борса. Този принцип се състои в снабдяването с въздушно гориво от едната страна, а изходът на газовете от друга.

Система Vanos BMW M52

Също така на стария M50 стоеше известната система Vanos, която не е изключение за M52. Тази система е регулируем вал на всмукателни клапани, благодарение на който инженерите успяха да постигнат значително по-добри показатели за захранване във връзка с въртящия момент. Същността на BMB M52 BMW двигателя Vanos е регулиране и оптимизиране на отвора и затварящите и затварящите клапани, което бе постигнато с помощта на регулиращото устройство, осигуряващо оборот разпределителна вата. по отношение на задвижването звездичка. Тук, разбира се, се играе важна роля от броя на оборотите, с които е работил двигателят. Тази система подобрява въртящия момент ниски революции Двигател, също увеличаване на властта при високи обороти. Обемът на газовете, които не изгаряха по време на работа на двигателя на празен ход, намалено значително. Друга важна точка на системата Vanos е специален алгоритъм на двигателя, когато нагряването, което от своя страна увеличава ефективността на катализатора. По този начин разходът на гориво се намалява чрез подобряване на празен ход, в задръстванията в града.

Горивна система

Донякъде рециклирана инжекционна система в M52 има положителен ефект върху стойността на емисиите на отработени газове. Увеличава издръжливостта на системата за запалване, благодарение на прехода към електронен вариантбез движещи се части. Това несъмнено забавя износване. Невъзможно е да не се вземат предвид факта, че мотори BMW. M52 Препоръчва се «да се» нахранва «бензинът на марката AI-95. Можете обаче да използвате останалите марки горивни продукти, благодарение на системата за контрол на детонацията. Също така трябва да се помни, че марката AI-98 увеличава силата и намалява разхода на гориво, докато AI-91 действа до обратното. Трябва да се отбележи, че използването на вътрешен бензин — стана основен проблем за M52, а не малък. Цялата сол е, че покритието на цилиндри в алуминиевия блок е изработено от наизил или с други думи — сплав. Тя е доста нестабилна към ефектите на сярата, често съдържаща се в нискокачествено гориво. Това може да повлияе на повредата на покритието, обикновено след 2-3 години или около 60 хиляди километра. Никасил не може да бъде възстановена. Само замяната на цилиндровия блок може да помогне, в този случай ремонтът ще бъде възможно. Той ще следва коляновия вал и буталото.

Модификация BMW M52TU.

Скоро, компанията е разработила нова модификация — двигателя BMW M52TU. В цилиндричния блок започна да се използват чугунени ръкави. Това от своя страна значително увеличи ресурса на двигателя, увеличавайки бара от 250-300 хиляди километра. Най-доброто доказателство за успеха на такава модификация може да се счита за факта, че е въведено в следващия модел — M54.

Слаби петна

Използване или модифициране на M52TU, трябва да запомните възможността за масло — с дълга работа на двигателя, тя ще отнеме около 700 грама на разстояние около 1000 километра. Най-малко силно място В M52 — пластмасов щифт, задържащ термостатна плоча в случая. Следващата малка неизправност може да се обмисли. Това обаче не намалява само достойнството на двигателите на M52 и M52TU, те продължават да бъдат настоящ пример. висококачествен продукт Автомобил, оставащ символ на надеждност, качество и технологичен символ до днес.

Подробно об ошибке IIS 7.5 — 404.11

Описание ошибки:

Ошибка HTTP 404.11 — Not Found

Модуль фильтрации запросов настроен для блокировки запросов, содержащих последовательности двойного преобразования символов.

Подробные сведения об ошибке
МодульRequestFilteringModule
УведомлениеBeginRequest
ОбработчикExtensionlessUrlHandler-Integrated-4.0
Код ошибки0x00000000
Запрашиваемый URL-адресhttps://procar.by:443/bmw/511/3%20%d1%81%d0%b5%d0%b4%d0%b0%d0%bd%20(e46)/3397/typestandart
Физический путьC:\inetpub\wwwroot\MVC.PROCAR.BY\bmw\511\3%20%d1%81%d0%b5%d0%b4%d0%b0%d0%bd%20(e46)\3397\typestandart
Способ входаПока не определено
Пользователь, выполнивший входПока не определено
Наиболее вероятные причины:
  • Этот запрос содержал последовательность двойного преобразования символов, тогда как средства фильтрации запросов настроены на веб-сервере для блокировки таких последовательностей.
Что можно предпринять:
  • Проверьте настройку configuration/system.webServer/security/[email protected] в файлах applicationhost.config или web.config
Ссылки и дополнительные сведения… Это средство безопасности. Изменять его параметры можно лишь в том случае, если вы до конца понимаете последствия своих действий. Перед тем как изменить это значение, вам следует провести трассировку в сети, дабы удостовериться в том, что данный запрос не является злонамеренным. Если сервер допускает последовательности двойного преобразования символов, измените настройку configuration/system.webServer/security/[email protected] Причиной этого может быть неверный URL-адрес, направленный на сервер злонамеренным пользователем.

Дополнительные сведения…»

Двигатель BMW M52 — характеристика

Двигатель BMW M52 был создан в апреле 1994 года. Это вторая эволюция 24-клапанных двигателей БМВ и основана она на M50TU.

Целью технического развития стало снижение веса, выбросов и улучшение показателей крутящего момента. Важнейшей характеристикой двигателя М52 по сравнению с предшественником M30 и M50, является алюминиевый картер с износостойким покрытием Nikasil на поверхности цилиндров (за исключением моделей для Северной Америки, в котором сохранился железный блок из-за более высокого содержания серы в топливе), который почти на 50% легче чем чугунный блок M50. Это привело к снижению веса двигателя от около 190 кг (M50) до 160 кг (M52).

На M52 был оптимизирован шатун и поршень, сбалансированные валы, меньший вес оптимизированных клапанов, алюминиевый картер более чувствительный, чем чугунный блок M50.

Дебют мотора БМВ М52 состоялся на BMW 3 серии E36 (седан, туринг, купе, кабриолет, компакт, Baur) и был доступен с марта 1995 года на E39 5 серии. Этот силовой агрегат так же использовался на BMW Z3 (Coupe/Roadster), E46 (седан, туринг, купе, кабриолет, компакт), E38 7 Series и производился до 2003 года в четырех вариантах объема. Всего было произведено 1 607 867 моторов.

Двигатель BMW M52B20

Базовая версия силового агрегата семейства M52 созданная на основе 2-литрового М50 и выпускаемая с 1994 по 2003 год. Применялся мотор M52B20 на:

Двигатель BMW M52B24

Этот мотор был создан только для рынка Таиланда и имеет рабочий объем 2,4 литра (2394 куб.см). Устанавливался только на седан 323i E36.

Двигатель BMW M52B25

Как и предыдущий 2-литровый двигатель, этот также создан на основе М50, и в отличии от предшественника на 22 лошадиные силы слабее. Выпускался с 1995 по 2003 год. М52Б25 в 1998 году был признан лучшим двигателем в США и устанавливался на:

Двигатель BMW M52B28

Версия 2,8-литрового двигателя дебютировала в 1994 году и выпускалась по 2003. Мотор был основан на 2,5-литровом варианте и в 1999 году признан лучшим мотором в США. Применялся M52B28 на:

Характеристики двигателя BMW M52

 M52B20  M52B24  M52B25  M52B28
 Объем, см.куб  1991  2394  2494  2793
 Диаметр цилиндра/ход поршня, мм  80/66  84/72  84/75  84/84
 Степень сжатия, :1  11,0  –  10,5  10,2
 Мощность, л.с. (кВт)/об.мин  150 (110)/5900  181 (135)/5800  170 (125)/5500  193 (142)/5300
 Крутящий момент, Нм/об.мин  190/4200  240/3600  245/3950  280/3950
 Мощность л.с. на литр  75,34  75,60  68,16  69,10
 Допустимая максимальная частота вращения, об.мин  6500  6500  6500  6500
 Вес двигателя, ∼ кг  166  134  166  170
 Система управления  MS41.0  MS41.0  MS41.0  MS41.0

Двигатель BMW M52TU

Сера действует как средство против коррозии и привело к большому количеству преждевременного износа. Эта проблема была решена в сентябре 1999 года с введением стальной гильзы цилиндров в обновленном двигателе М52ТУ.

M52 TU (где TU – техническое обновление) это модернизированный двигатель с измененными фазами газораспределения к системе с непрерывным контролем как для впускных так и для выпускных клапанов (так называемый «двойной VANOS»).

Особенность двигателя БМВ М52ТУ

  • шестицилиндровый рядный двигатель с 4 клапанами на каждый цилиндр
  • блок цилиндров из алюминиевого сплава ALSiCu с обжатыми втулками из серого чугуна
  • переработанная головка блока цилиндров
  • прокладка ГБЦ выполнена многослойной из листового метала
  • блок цилиндров повышенной жесткости для улучшения акустических и вибрационных свойств
  • модифицированный коленчатый вал
  • внутреннее инкрементное зубчатое колесо из металлокерамического материала, закрепленное на коленчатом валу
  • масляный насос и регулятор давления масла, встроенные в успокоитель масла
  • циклонный маслоотделитель
  • регулирование угла установки впускного и выпускного распределительных валов = двойная система VANOS
  • распределительные валы, согласованные с фазами газораспределения
  • система охлаждения двигателя с подводом охлаждающей жидкости в головку блока цилиндров
  • подача вторичного воздуха в головку блока цилиндров для автомобилей с правосторонним рулевым управлением и для автомобилей для США
  • модифицированный поршень
  • шатуны с головками, полученные методом излома, для двигателей B20 и B25
  • термостат с электронным управлением для автомобилей семейства Е46
  • измененный контур охлаждающей жидкости с повышенной пропускной способностью и адаптированный водяной насос
  • быстроразъемные соединительные муфты для водяных шлангов
  • дроссельная заслонка с электродвигателем (MDK)
  • впускной модуль из 3 частей с электрически управляемой резонансной заслонкой и системой вихрекамерного смесеобразования
  • электрически управляемый эжекторный насос для усилителя тормозов
  • датчик температуры масла в опоре агрегата масляного фильтра
  • установленные рядом с двигателем двухпоточные катализаторы, встроенные в выпускной коллектор (не для моделей с правосторонним рулевым управлением)
  • контрольные кислородные датчики после катализатора
  • насос и клапан системы наддува вторичного воздуха (только для автомобилей с правосторонним рулевым управлением и для автомобилей выпускаемых для Американского рынка)

Двигатель BMW M52TUB20

Это модернизированная версия 2,0-литрового двигателя М52 которая отличается наличием системы газораспределения Bi-VANOS.

М52ТУБ20 применялся на:

Двигатель BMW M52TUB24

Двигатель с системой VANOS устанавливаемого на седан 523i E39 и выпускаемого для рынка Таиланда.

Двигатель BMW M52TUB25

Обновленная версия двигателя М52B25, которая была оснащена двойном VANOS-ом, что улучшило крутящий момент на низких оборотах.

М52ТУБ25 устанавливался на:

Двигатель BMW M52TUB28

Обновленная модель мотора B28 с установленной системой ВАНОС.

Устанавливался М52ТУБ28 на:

  • BMW 328i E46
  • BMW Z3 2.8 Coupe и BMW Z3 2.8 Roadster
  • BMW 528i E39
  • BMW 728i E38
Характеристики двигателя BMW M52 TU
 M52TUB20  M52TUB24  M52TUB25  M52TUB28
 Объем, см.куб  1991  2394  2494  2793
 Диаметр цилиндра/ход поршня, мм  80/66  84/72  84/75  84/84
 Степень сжатия, :1  11,0  –  10,5  10,2
 Мощность, л.с. (кВт)/об.мин  150 (110)/5900  190 (140)  170 (125)/5500  193 (142)/5500
 Крутящий момент, Нм/об.мин  190/3500  240  245/3500  280/3500
 Мощность л.с. на литр  75,34  79,53  68,16  69,10
 Допустимая максимальная частота вращения, об.мин  6500  6500  6500  6500
 Вес двигателя, ∼ кг  177  120  177  180
 Система управления  MS42.0  MS42.0  MS42.0  MS42.0

Подготовка и регулирование подачи топлива

  • дроссельная заслонка с электродвигателем/регулятор холостого хода
  • компактный пленочный расходомер воздуха (HFM, тип B)
  • клапанные форсунки с наклонным впрыскиванием
  • функция “running losses ventil” (США)
  • функция диагностики утечки топлива из топливного бака (США)

Мощность во всех обновленных двигателях осталась без изменений. Максимальный крутящий момент был достигнут при более низких частотах вращения двигателем, чем у предыдущих моделях. В целом, увеличен крутящий момент в диапазоне низких частот вращения.

Параметры, установленные на заводе, при необходимости могут быть изменены на станции технического обслуживания в пределах от 650 об/мин до 800 об/мин.

Проблемы двигателя BMW M52

  • износ рабочей поверхности стенок цилиндра: причина – так как блок цилиндров в М52 изготовлен из алюминиевого сплава с покрытием НИКОСИЛ на стенках цилиндра, то рабочая поверхность по сравнению с чугунным мотором менее устойчива к воздействию вредных элементов топлива;
  • течь масла из стакана масляного фильтра;
  • снижение давления масла: возможные причины неисправности – редукционный клапан, износ вкладышей;
  • трещины клапанных крышек;

Двигатель BMW M52 был заменен на двигатель BMW M54.

BMW M52B25TU (2494 куб.см) характеристики двигателя и сервисные данные

BMW M52B25TU — рядный шестицилиндровый четырехтактный бензиновый двигатель объемом 2,5 л (2494 куб.см, 152,2 куб.дюйма), производимый BMW с 1998 по 2000 год на заводе в Мюнхене (Мюнхен, Германия). Двигатель M52B25TU является технической модификацией двигателя M52B25. Главным «техническим обновлением» для M52TU стало добавление двойного VANOS.

Диаметр цилиндра 84,0 мм (3,31 дюйма), ход поршня 75,0 мм (2,95 дюйма). Рейтинг степени сжатия равен 10.5: 1.

Этот двигатель производил 170 л.с. (125 кВт; 167,6 л.с.) при 5500 об/мин и 245 Н·м (25 кг·м, 180,6 фут·фунт) при 3500 об/мин крутящего момента.

Характеристики BMW M52B25TU:

  • Блок цилиндров из литого алюминиевого сплава с чугунными гильзами цилиндров
  • Алюминиевая головка блока цилиндров
  • Конструкция DOHC с 4 клапанами на цилиндр (всего 24 клапана)
  • Безраспределительная система зажигания с отдельными катушками зажигания для каждого цилиндра
  • Безраспределительная система зажигания с отдельными катушками зажигания для каждого цилиндра
  • Электронный впрыск топлива (EFI)
  • Сименс МС 42.0 Система DME (цифровая электронная система управления двигателем)
  • Двойной VANOS (система изменения фаз газораспределения от BMW)
  • Дроссельный клапан с электроприводом
  • Впускной коллектор двойной длины (называемый BMW «DISA»)

Общая информация

лошадиных сил
Технические характеристики двигателя
Модель двигателя М52Б25ТУ
Тип двигателя Рядный шестицилиндровый, 4-тактный, DOHC, рядный
Рабочий объем 2.5 л, (2494 см 3 , 152,2 куб.дюйма)
Макс. 170 л.с. (125 кВт; 167,6 л.с.) при 5500 об/мин
Макс. крутящий момент 245 Н·м (25 кг·м, 180,6 фут·фунт) при 3 500 об/мин
Система охлаждения С жидкостным охлаждением
Система смазки Подача под давлением
Система зажигания Безраспределительная система зажигания с отдельными катушками зажигания для каждого цилиндра
Топливная система Электронный впрыск топлива (EFI)
Система запуска Стартер 12В
Приказ: 1-5-3-6-2-4
Размеры (Д х Ш х В)
Сухой вес 175 кг (385 фунтов)

Блок цилиндров и головка

Блок цилиндров
Блок цилиндров из сплава: Алюминий
Степень сжатия: 10.5: 1
Диаметр цилиндра: 84,0 мм (3,31 дюйма)
Ход поршня: 75,0 мм (2,95 дюйма)
Внутренний диаметр цилиндра (стандарт): 84,000–84,010 мм (3,3071–3,3075 дюйма)
Наружный диаметр юбки поршня (стандарт): 83,980–83,989 мм (3,3063–3,3066 дюйма)
Количество поршневых колец (компрессионное/масляное): 2/1
Диаметр поршневого пальца: 22.000 мм (0,8661 дюйма)
Боковой зазор (сверху): 0,020–0,060 мм (0,0008–0,0024 дюйма)
Боковой зазор (второй): 0,030–0,065 мм (0,0012–0,0026 дюйма)
Боковой зазор (Масло): 0,020–0,060 мм (0,0008–0,0024 дюйма)
Торцевой зазор кольца (сверху): 0,100–0,300 мм (0,0039–0,0118 дюйма)
Торцевой зазор кольца (второй): 0,200-0,400 мм (0,0079-0,00.0157 в)
Торцевой зазор кольца (масло): 0,250–0,500 мм (0,0098–0,0197 дюйма)
Количество коренных подшипников: 7
Диаметр коренной шейки коленчатого вала: 60 000 мм (2,3622 дюйма)
Диаметр шейки шатуна: 45 000 мм (1,7717 дюйма)
Расстояние между центрами коленчатого вала: 37,5 мм (1,475 дюйма)
Головка блока цилиндров
Головка цилиндра из сплава: Алюминий
Устройство клапана: DOHC, цепной привод
Клапаны: 4,(всего 24 клапана)
Высота головы: 140.0 мм (5,5118 дюйма)
Диаметр головки клапана (ВПУСК): 33,0 мм (1,2992 дюйма)
Диаметр головки клапана (ВЫПУСК): 30,5 мм (1,2008 дюйма)
Диаметр клапана пара (ВПУСК): 6,0 мм (0,2362 дюйма)
Диаметр клапана пара (ВЫПУСК): 6,0 мм (0,2362 дюйма)

Служебные данные

Давление сжатия
Минимум: 10.0 кг/см 2 (9,9 бар, 145 psi) / 350 об/мин
Предельный перепад компрессии между цилиндрами: 1,0 кг/см 2 (1,0 бар, 15 psi) / 350 об/мин
Масляная система
Система смазки: Подача под давлением
Тип масла: BMW High Performance Synthetic (API SH)
Рекомендуемое масло: SAE 5W-30
Объем масла: 6.5 л (6,87 кварты США, 5,72 англ. кварты)
Интервал замены масла, км (мили) 5 000–10 000 (3 000–6 000)
Топливная система
Тип: Электронный впрыск топлива (EFI)
Система зажигания
Тип: Безраспределительная система зажигания с отдельными катушками зажигания для каждого цилиндра
Свеча зажигания: Bosch: FGR7DQP, NGK: BKR6EQUP
Момент затяжки свечи зажигания: 25 Н·м (2.5 кг·м, 18,4 фут·фунт)

Приложения

Модель Год выпуска
БМВ 323i, 323Ci (Е46) 1998-2000
БМВ 525i (Е34) 1998-2000
БМВ З3 2.3и (Э36/7) 1998-2000
BMW 323ti Compact (E36) – с одной VANOS 1999-2000

www.перформанс.k64.pl НАСТРОЙКА ПРОИЗВОДИТЕЛЬНОСТИ CUSTOM k64.pl

Turbo Set Kit Custom C64 Production
BMW M54 M54B30 M52B25TU M52B28TU (2 x Vanos) 500+
0 Полный набор, этап 2

2

1. Intercooler 600x300x76, Cooltec Hillow, 76 мм вкл. / Out, 700 л.с. + ПОТОК

2. Топливный насос 044 250/ч для расхода 500 л.с.

3. Декомпрессионный комплект CR 8:5;1 MLS

4. Система выпуска отработавших газов 3 дюйма

5.Второй Ypipe 2×76 Выхлопная система

6. Большой ВОЗДУШНЫЙ ФИЛЬТР 4 дюйма (102 мм)

7. AFR Втулка/гайка M18x1 из нержавеющей стали для широкополосного датчика кислорода

8. 20 метров Титановая термолента для водосточной трубы, выхлопной системы, коллекторов!

9. Гибкая выхлопная труба powerflex из нержавеющей стали! 

10. 60-мм внешний WASTEGATE — очень большой и высококачественный КЛАПАН — Готов к наддуву: 0,5-2 бар!

11.Термолента для TURBOS 

12. ВАРИАНТЫ ТУРБО:

GT35.30 -> хорошая катушка: ПОТОК 500 л.с.

Gt35.82 -> .63 540HP

Gt35.82 -> .82 600 л.с. РАСХОД (рекомендуется для m54b30)

13. Двойное СЦЕПЛЕНИЕ 1000нм ! Полный комплект

14. Опции E36* -> система впускных труб (левая сторона)

15. VBANDS 2 x 3″, 76 мм, нержавеющая сталь

16.Т-образные хомуты из нержавеющей стали

17. ФЛАНЕЦ из нержавеющей стали ДЛЯ ВЫПУСКА / ТУРБО (4 болта или 5 болтов -> опции турбо)

18. Прокладки турбовыхлопа.

19. Турбина->двигатель Масляная система

20. MBC (ручной буст-контроллер) (EBC*опция)

21. 6 свечей зажигания NGKsport с правильно отрегулированным искровым зазором

22. 6 инжекторов bosch (ОРИГИНАЛЬНЫЕ) ПОТОК 800 Л.С.

23.Комбинированный ЭБУ ECUMASTER DET3 + датчики карты 250 кПа (макс. 1,5 бар) 

24. Продувка

25. Датчик EGT + манометр

26. Датчик BOOST + манометр

27. Датчик температуры масла + манометр

28. Полный силикон (КРАСНЫЙ, СИНИЙ, ЧЕРНЫЙ) для системы впуска

29,6 м силиконовый вакуум 4 мм — для вестгейта, обдува, мапсенсоров, наддува

30.шпильки m10

31. КОЛЛЕКТОРЫ HighFLOW СПЕЦИАЛЬНЫЕ СТАЛЬНЫЕ КОЛЛЕКТОРЫ ! праворульные, одноступенчатые, двухступенчатые -> ОПЦИИ

— FLOW 700HP проверен! Фланец 10 мм, БЕЗ ПРОБЛЕМ С ПРОТИВНЫМ ДАВЛЕНИЕМ!!!

32. Фланец масляной системы турбонаддува

33. Масляная система турбокомпрессора

34. Масляная система турбокомпрессора

35. Материал из нержавеющей стали для системы впуска/выпуска

36.Материал из нержавеющей стали для системы впуска/выпуска

37. ПОЛНЫЕ КАРТЫ для ECU! готов к форсированию.

Топливный насос TURBO konwersji dla silników M54 2,8L 3.0L или M52 (2xvanos) 2,5L
М54б30, М54б28, М54б25, М52б28ту.

Zestaw w opcji stage 2, opiera się o maxsymalne przepływy i możliwości tych silników w opcji z seryjnymi tłokami 
ораз корбоводами. Całkowity brak ingerencji w «dół» silnika. Odprężenie jest wymagane przy pomocy
zestawu odpreżającego z zestawu tj: mocniejsze szpilki głowicy, płyta odprężająca oraz zestaw uszczelek mls.
Po max testach wiemy że silniki M52/M54 potrafia znosić moce 500+/600nM на серийном доле!
Na naszym zestawie są to okolice 1 bara doładowania w przypadku m54b30 (test) oraz 1,3 bara z m52b25tu 470км).
Sugerujemy nie przekraczać tych wartości z obawy o silnik.

W skład zestawu wchodzi 99% cżęści i materiałów, w tym materiał do wyspawania układu wydechowego oraz dolotowego.
Wszystkię złączki, łączniki, flansze, opaski, obejmy, silikony.
W razie pytań prosimy o kontakt, służymy poradami oraz dokumentacją.
УВАГА! Sprzęt musi zostać wystrojony finalnie po poskładaniu zestawu.

Oferujemy pełne wsparcie do samego konca, możemy zdalnie odpalic 

Два самохода (установка компьютера, карта стартова).

ПЕРЕЧЕНЬ:

1. Интеркулер 600x300x76 с выходным отверстием cooltec или диаметром 76 мм, спокойная скорость 700 км !
2. Pompa paliwa 044 или wydajności 250l/h, jej potencjał to ponad 500KM — kpl z króccami do zamontowania w baku lub na zew.
3. Zestaw odprężający silnik do bezpiecznego stopnia sprężania — przekładka oraz uszczelka mls
4. Прзелотовый тлумик 3 дюйма (76 мм)
5. Перегородка 3″ (Ypipe) (2×76мм)
6. Duzy wydajny Filtr Powietrza 4″, w zależności od karoseri / kolektora dopasowujemy filtr do zestawu.
7. Tulejka AFR ze stali nierdzewnej do wspawania w downpipe — do ułatwienia strojenia i poprawnego odczytu sondy AFR.
8. 2 бандажа для коллектора вытяжного или водосточного трубопровода — размер 20 метров
9.3-дюймовая эластичная сталь из нержавейки, наибольшая, как POWERFLEX
10. Незаводной вестгейт 60 мм с опасками vband ze nierdzewnej oraz dodatkowyn lejkiem redukcyjnym
11. Koc izolacyjny na turbo, z najwyższej jakości materiału bazaltowego, wraz z osloną i zabezpieczeniem.
12. Турбина sprężarka #k64spec — возможность выбора: a) gt35.30 — najszbszy spool, potencjał do 500KM
б) Гт35.82 .63 muszla — potencjał do 540KM
c) gt35.82 .80 — потенциал 600 км
13. Sprzęgło dwutarczowe z miekkim pedalem oraz potencjałem ponad 800nm!
14* W przypadku M54 w e36 / dodajemy gotowy układ dolotu od IC->TPS z wyjściem na silnik krokowy oraz blow off !
15. Опасность для змеевика из стали nirdzewnej do wykonania układu wydechowego — VBAND 3″ 2x
16. Т-образный зажим для защиты от силикона с долотовым покрытием.Сталь Нердзевна.
17. Flansza ze stali nierdzewnej do wybranej spręzarki / 5 болтов, смазка 4 болтов
18. Uszczelka ze stali nierdzewnej do wybranej spręzarki / 5 болтов, смазка 4 болтов
19. Skręcany spływ oleju do obudowy rozrządu (silnika)
20. MBC — ручной буст-контроллер
21. 6x świece NGK made in Japan jednoelektrodowe o zmniejszonej przerwie.
22. 6x wtryskiwacze ORGINALNE Bosch, EV1, z wydajnością pod 700KM!
23. Стандартный комбинированный ecumaster DET3 с картографическим датчиком 250 кПа — смазка для доплаты STANDALONE EMU CLASSIC
24.Секвенциальный обдув 40мм
25. Zegar EGT — температурный спалин w oparciu o silnik krokowy 
26. Zegar Boost — czyli wskaźnik doładowania w oparciu o silnik krokowy
27. Zegar TMP Oleju — czyli wskaźnik tmp oleju wraz z czujniikiem w oparciu o silnik krokowy.
28. Силиконы для покрытия из долотового: турбо, ic, tps, blow off — цвет: niebieski/czarny/czerwony
29. 6metrów silikonu podciśnieniowego, niezbędny do podłączenia mapsensor, zegaru boost, вестгейт или сброс.
30. Zestaw szpilek do bloku / głowicy wraz z nakrętkami 
31. Odpowiedni kolektor wydechowy #k64spec ze nierdzewnej pod dane TURBO / Karoserie.
Dostępne opcje RHD pod 1xWG, opcja singlescrool ,twinscrool , w każdym przypadku przepływy
na duże moce bez problemu z wypadaniem zapłonów i tkz ciśnieniem противодавление как у меня на месте
w przypadku słabych kolektorów  krzynkowych! Tylko u nas tak duża offera wyboru kolektora.
Dostępna również opcja downmonut turbo z klimatyzacją.
32. Spływ oleju pod Turbo razem z nyplem odkręcanym, uszczelką oraz śrubami 100% pewnośc w szczelności.
33. Przewód smarowania turbo od podstawki filtra oleju po Turbo, razem z trójnikiem do podłączenia czujników dodatkowych/
34. Przewód spływu Turbo.
35. Материал на складе dolotowy / wydechowy — stal nierdzewna
36. Материал на склад долотовы / выдеховы — сталь нердзевна
37.MAPA STARTOWA или схема ECU.

———————————————— ———————

Chcesz więcej wiedzieć? ДЗВО!

 

Profesjonalne doradztwo w sprawie doładowania BMW.

 

Мамы вшистко и робимы вшистко. — nie tylko sprzedajemy —

stąd nasze doświadczenie w silnikach BMW.

 

Na tej aukcji sprzedajemy TURBO ZESTAW najbardziej bogaty do

E46 / E39 m54 m52tu — на скорости около 500 км!

 

Серийный słupek co już udowodniliśmy to bezpieczne 350-450KM !

Wystaczy nasz zestaw odprężający i odpowiednie strojenie.

 

w skład zestawu: (to co na zdjęciu + trochę więcej detali 🙂 🙂

 

.

клиент — внутренняя модель sprężarki — dla innego zastosowania, czy też inne detale)

Oferujemy pełne wsparcie do samego konca, możemy zdalnie odpalić

два самохода, на самый конец замка на построение!

 

Niektóre realizacje г naszym zestawem TURBO:

E46 STREET M54B30

E46 DRIFTSPEC АВТ # k64spec

DRIFTSPEC Е36 M54B30 # k64spec

DRIFTSPEC E46

Zestaw odprężający mls # K64SPEC NA BLOKU M54

Opcja Dolnego Montażu Turbo (downmount)


400 км + при малом давлении (до 0,9 бар)

Compact Drift spec M52B25tu 1,3 БАР BOOST #k64spec stage2
Мок — Под 500 км! Мотор серийный!

До zestawu robimy kolektory wydechowe o najlepszych przepływach z nirdzewki.
Pod wybrane odpowiednie TUrbo oraz karoserię , tak aby wszystko zmieściło się
bez cięcia karoseri, mask się zamykała , free miejsce na duży filtr oraz dolot
a także uwzględniając spływ i dopływ oleju oraz swobodę wyjścia z układem wydechu !

bmw 3 reeks tweedehands — Zoeken naar een tweedehands auto

Получить бесплатную оценку

Carprecium est le rapprochement de 2 Professionals reconnus et influences dans leur domaine Respectif, Millon Enchères et Le Parking

Nous vous proposons de vous Communiquer une Assessment dans le cadre d’une mise en vente sur not re plateforme sur l’état du Marché pour votre modele.
Merci de nous Communiquer les Informations Continent Votre Véhicule et de Nous addresser des photos en utilisant le laien suivant:

Декоуврес Вообщая оценка RU CLQUANT ICI
EN Organivitant DES Ventes Live , Reteransmises Sur Интернет, Carprecium OFFRE DES Услуги enchérisseurs out des nouvelles haranties aux enchérisseurs налейте лейю Permettre d’Acheter en toute sécurité des minutieasement Sélectionnés et véhicules garantis .Обратите внимание на toute particulière à la description des vehicules (grace à une cinquantaine de photos notamment) n’omettant aucun détail sur l’état des car sentés à la vente. La garantie du commissaire-priseur vient renforcer cette sécurité dans l’achat.

D’une part, en couvrant un segment de Marché qui n’est pas toujours proposé, à savoir les Budgets entre 5 et 90 k€ , dans des ventes thématisées et cohérentes et cohérentes et cohérentes эт вселенная!
Продолжение и исчерпывающий анализ данных по марке автомобилей из коллекции permet à Carprecium de reunir des sélections de vehicules qui корреспондент aux зависти и aux посетителям де коллекционеров и любителей.

D’autre part, en proposant des frais bien en deçà de ceux usuellement pratiqués , à savoir 12% HT à la charge des acheteurs. В том, что касается поставщиков, отсутствие логистики (транспорт, перевозка, обеспечение) engendrée par le mecanisme de vente online dématerialisée (лесные транспортные средства, bien qu’accessibles à la visite par les potentiels acheteurs, ne bougent pas de chez les vendeurs) permet de leur offfrir des condition de ventes uniques sur le Marché de l’automobile.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.